CAMPANYA LET’S CLEAN UP EUROPE
Actuació: Fem dissabte a la Muntanya Pelada i el Park Güell
Lema: “La millor neteja és no embrutar”
Temporització: dijous 8 de maig de 2014
Horari:
Horari:
·
Primària (12:30-13:30)
·
Secundària (10:00-11.00)
Àrea d’actuació
·
Primària: Des del Mirador del
Virolai fins a la carretera del Carmel
·
Secundària: Muntanya Pelada
Participants: Comitès de Sostenibilitat des de 3r EP fins a 4t ESO
Responsables: Comitè de sostenibilitat
Coordinadors:
·
Cristòbal Avilés i Carol de
Britos. Primària
·
Marc Carnicero i María José
Miranda. Secundària
Materials: Bosses de recollida, guants i armilles per als coordinadors
Objectius:
·
Conscienciar l’alumnat del
problema generat amb l’abocament incontrolat dels residus en entorns naturals
·
Promoure conductes netes i
respectuoses amb el medi.
·
Participar en una acció comuna
d’àmbit europeu
Descripció de l’activitat:
1. Fase I: Motivació
·
Agents: Comitè de sostenibilitat
·
Instrument: Reunió Comitès de Sostenibiltat
2. Fase II: Operació de neteja
·
Agents: Participants i coordinadors de la
campanya
·
Materials: guants, bosses de recollida,
armilles
·
Instrument: Full de registre I
·
Descripció: Els alumnes participants dirigits
per als coordinadors faran les operacions de recollida de residus (a excepció
de la fracció orgànica) en els espais i moments definits per a cada etapa
educativa.
Per a la recollida tots els alumnes portaran
guants i els professors coordinadors es vestiran amb armilles identificadores.
Tots els residus es dipositaran en les bosses de
forma selectiva sempre que sigui possible per tal de facilitar la seva
quantificació.
Les bosses estran clarament identificades per
espais i fracció.
Es farà un reportatge en vídeo de l’operació de
neteja per a la seva posterior difusió entre els membres de la Comunitat
educativa i presentació a l’Agenda 21.
3. Fase III: Quantificació de
les fraccions de residus
·
Agents: Participants i coordinadors de la
Campanya
·
Materials: Balança, prdinador
·
Instrument: Full de registre I
·
Descripció: Els alumnes procediran a la
segregació dels residus recollits en els diferents espais i a la seva
quantificació en pes per fraccions. Distingirem entre vidre, plàstics i
tetrabricks, paper i cartró i restes.
Els resultats s’anotaran en el full de registre
4. Fase IV: Presentació dels
resultats
·
Agents: Taller de sostenibilitat
·
Instruments: eina de presentació digital a
determinar
·
Descripció: Els alumnes del Taller de
sostenibilitat elaboraran la presentació que recollirà els resultats de la Fase
III i la penjaran al Bloc de Sostenibilitat.
5. Fase V: Difusió dels
resultats
·
Agents: Participants i tutors
·
Instrument: Reunió Comitè de
Sostenibiltat/Sessió de tutoria
·
Enllaços d’interès:
http://www.publiverd.com/ca/noticies/saps-quant-de-temps-triguen-els-residus-a-degradar-se_8
·
Descripció: Els alumnes del Taller de
sostenibilitat mostraran la presentació als participants i ensenyaran l’accés
al bloc. Posteriorment aquests ho faran als seus companys de classe en una
sessió de tutoria.
Es tutors aprofitaran per reflexionar sobre les
conseqüències mediambientals de l’abocament incontrolat de residus i de la
necessitat de preservar els espais naturals nets, saludables i segurs.
6. Fase VI: Avaluació
·
Agents: Responsables i Participants
·
Instrument: Acta de la reunió
· Descripció: Els responsables i els
participants mantindran una reunió de valoració de l’actuació i determinaran
les actuacions de continuïtat a implementar el curs vinent per assolir
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada