dimarts, 27 de maig del 2014

LET'S CLEAN UP EUROPE



Aquí us deixem la descripció detallada de la Campanya Let's Clean Up Europe a l'Escola Virolai.










CAMPANYA LET’S CLEAN UP EUROPE

Actuació: Fem dissabte a la Muntanya Pelada i el Park Güell
Lema: “La millor neteja és no embrutar”

Temporització: dijous 8 de maig de 2014
Horari:
·      Primària (12:30-13:30)
·      Secundària (10:00-11.00)

Àrea d’actuació
·      Primària: Des del Mirador del Virolai fins a la carretera del Carmel
·      Secundària: Muntanya Pelada

Participants: Comitès de Sostenibilitat des de 3r EP fins a 4t ESO
Responsables: Comitè de sostenibilitat
Coordinadors:
·      Cristòbal Avilés i Carol de Britos. Primària
·      Marc Carnicero i María José Miranda. Secundària

Materials: Bosses de recollida, guants i armilles per als coordinadors

Objectius:
·      Conscienciar l’alumnat del problema generat amb l’abocament incontrolat dels residus en entorns naturals
·      Promoure conductes netes i respectuoses amb el medi.
·      Participar en una acció comuna d’àmbit europeu

Descripció de l’activitat:

1.  Fase I: Motivació

·      Agents: Comitè de sostenibilitat
·      Instrument: Reunió Comitès de Sostenibiltat

2.  Fase II: Operació de neteja

·      Agents: Participants i coordinadors de la campanya
·      Materials: guants, bosses de recollida, armilles
·      Instrument: Full de registre I
·      Descripció: Els alumnes participants dirigits per als coordinadors faran les operacions de recollida de residus (a excepció de la fracció orgànica) en els espais i moments definits per a cada etapa educativa.
Per a la recollida tots els alumnes portaran guants i els professors coordinadors es vestiran amb armilles identificadores.
Tots els residus es dipositaran en les bosses de forma selectiva sempre que sigui possible per tal de facilitar la seva quantificació.
Les bosses estran clarament identificades per espais i fracció.
Es farà un reportatge en vídeo de l’operació de neteja per a la seva posterior difusió entre els membres de la Comunitat educativa i presentació a l’Agenda 21.

3.  Fase III: Quantificació de les fraccions de residus

·      Agents: Participants i coordinadors de la Campanya
·      Materials: Balança, prdinador
·      Instrument: Full de registre I

·      Descripció: Els alumnes procediran a la segregació dels residus recollits en els diferents espais i a la seva quantificació en pes per fraccions. Distingirem entre vidre, plàstics i tetrabricks, paper i cartró i restes.
Els resultats s’anotaran en el full de registre

4.  Fase IV: Presentació dels resultats

·      Agents: Taller de sostenibilitat
·      Instruments: eina de presentació digital a determinar

·      Descripció: Els alumnes del Taller de sostenibilitat elaboraran la presentació que recollirà els resultats de la Fase III i la penjaran al Bloc de Sostenibilitat.

5.  Fase V: Difusió dels resultats

·      Agents: Participants i tutors
·      Instrument: Reunió Comitè de Sostenibiltat/Sessió de tutoria
·      Enllaços d’interès:
http://www.publiverd.com/ca/noticies/saps-quant-de-temps-triguen-els-residus-a-degradar-se_8

·      Descripció: Els alumnes del Taller de sostenibilitat mostraran la presentació als participants i ensenyaran l’accés al bloc. Posteriorment aquests ho faran als seus companys de classe en una sessió de tutoria.
Es tutors aprofitaran per reflexionar sobre les conseqüències mediambientals de l’abocament incontrolat de residus i de la necessitat de preservar els espais naturals nets, saludables i segurs.

6.  Fase VI: Avaluació

·      Agents: Responsables i Participants
·      Instrument: Acta de la reunió

·   Descripció: Els responsables i els participants mantindran una reunió de valoració de l’actuació i determinaran les actuacions de continuïtat a implementar el curs vinent per assolir


 




ELPAIS.com - RSS - Medio Ambiente